Kulturne i javne djelatnosti – nastavna godina 2023./2024.

MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE

16. studenog obilježava se MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE. To je dan kada se diljem svijeta podsjeća na poštivanje i uvažavanje drugačijih od nas.

Tolerancija označava poštivanje različitosti, a to znači uvažavanje svih osoba oko tebe, bez obzira na to što su oni različiti od tebe i tvojih prijatelja i bez obzira na to ponašaju li se te osobe različito od vas.

Ljudi mogu imati različita mišljenja, potjecati iz različitih krajeva, voljeti ono što vi ne volite i ne voljeti ono što vi volite.

Tolerancija znači ne podlijegati ljutnji, mržnji i želji da povrijedimo drugoga.

Tolerantni postajemo kada drugu osobu upoznamo, a time upoznamo i njihova mišljenja, strahove i nadanja bez obzira na to razlikuju li se od naših.

I ove školske godine smo obilježili taj dan s učenicima u našoj školi prigodnim edukacijama i porukama. Potaknuli smo poštivanje različitosti, tolerancije i izražavanje vlastitih misli, osjećaja i stavova.

Ivona Vučković, pedagoginja

 

Kulturne i javne djelatnosti – nastavna godina 2020./2021.

SVJETSKI DAN ENGLESKOG JEZIKA

Učenici 1.A, 1.B, 4.B, 6.A i 8.A razreda sa svojim su učiteljicama engleskog jezika Suzanom Rajković i Anom Marijom Žagar 23. travnja obilježili Dan engleskog jezika i Svjetski dan knjige. Prvi i četvrti razredi su se kroz priču The Little Red Hen i dvije priče o mudrosti prisjetili ljekovite moći knjiga. Prvi su razredi ilustrirali prizore iz priče, a četvrti su se razredi prisjetili različitih pouka iz priča i knjiga, koje su im pomogle u svakodnevnim izazovima. Najdraže su pouke prikazali plakatom.

 

Ovaj datum je ujedno i rođendan najvećeg pisca engleske književnosti Williama Shakespearea, pa su 6.A i 8.A svoje aktivnosti posvetili upravo njemu. Jeste li znali da mnoge riječi modernog engleskog jezika dugujemo upravo Shakespeareu? Učenici 6.A su pogledali kratke filmove o Romeu i Juliji i Hamletu, te ilustrirali naslovnice za te dvije drame, a učenici 8.A su naučili kako su se ljudi u Shakespeareovo vrijeme izražavali te su izrađivali stripove i crteže na temu ovog pisca i njegovih drama.


DAN PLANETA ZEMLJE

22. travnja obilježava se Dan planeta Zemlje s ciljem jačanja svijesti svih nas prema prirodnom okolišu i njegovom očuvanju.
U Hrvatskoj se dan posvećen Zemlji organizirano obilježava od 1990. godine.

Ovogodišnjom temom „Restore OurEarth“ (Obnovimo našu Zemlju) nastoji se, kroz mnogobrojne akcije, skrenuti pažnja na opasnosti koje prijete životu na Zemlji zbog globalnog onečišćenja, klimatskih promjena, uništavanja ekosustava i ugrožavanja bioraznolikosti.

Učenike naše škole potaknuli smo na razmišljanje o načinima na koje možemo doprinijeti očuvanju okoliša. Oni su kroz razne aktivnosti poslali važne poruke o očuvanju našeg plavog planeta.

 


VEČER POEZIJE

U nedjelju, 21. ožujka 2021. godine obilježava se Svjetski dan pjesništva. Stoga je naša škola organizirala Večer poezije gdje su se okupili naši „mali“ pjesnici. Učenici svih razreda  su svoje osjećaje prenosili kroz pjesme koje su čitali. Učenici su čitajući pjesme izražavali ljubav, ljutnju, sreću, tugu, ljubomoru, vrckavost…. Svi uzrasti su mogli uživati u ovoj prekrasnoj večeri. Večer poezije bila je popraćena pjesmom, notama i „čarobnim“ okruženjem.

U ovoj prekrasnoj večeri naglasak smo stavili na naše emocije i osjetila bez kojih poezija ne postoji. Svim učenicima zahvaljujemo na ukazanom trudu, motivaciji i sudjelovanju.


Novinarke Školskog lista

Anita Marković, 7.B

Karla Deković, 7.B


OBILJEŽAVANJE 100. DANA U ŠKOLI

Za učenike Osnovne škole Središće 19. veljače bio je vrlo zanimljiv i uzbudljiv dan. Raznim aktivnostima obilježili su 100. dan u školi.

Koje su aktivnosti proveli, što su sve naučili te kako su se zabavili pročitajte i pogledajte u nastavku.

 

1.a i učiteljica Valerija Hovorka

Učenici 1. a razreda 100. dan škole obilježili su bez školskih udžbenika, učeći kroz igru i razne aktivnosti na satovima Hrvatskog jezika, Matematike i Glazbene kulture.

Prisjetili su se kako je izgledao njihov 1. dan škole. Neki su bili uzbuđeni, neki sretni, a neki prestrašeni. Zajedno su odabrali „smajlić“ koji najbolje opisuje kako su se osjećali na 100. dan škole. Svi su se složili da je to sretni „smajlić“ te su zaplesali uz pjesmu „Happy“. Na satu Hrvatskog jezika svatko je osmislio i zapisao nekoliko razloga zašto voli ići ići u školu. Zajedno su osmislili 100 razloga. Zbrajanje do 10 ponovili su kroz zabavnu igru „Tko će prije do 100“, a na Glazbenoj kulturi naučili su himnu projekta „100. dan škole“. Za kraj su se počastili i dobili svoje diplome za 100 uspješnih dana u školi. Ovo je bio toliko veseo dan da su neki dali prijedlog kako bi se trebao obilježavati i 200. dan škole. Do kraja nam je ostalo još samo 75 dana tako da im se ta želja neće ispuniti.

1.b i učiteljice Ivana Benko i Dora Golac

Učenici 1.b razreda su obilježili 100. dan škole s učiteljicom u nastavi i u produženome boravku. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture učenici su napravili ukupno 100 čučnjeva, 100 skokova na jednoj i na drugoj nozi, 100 koraka, 100 pokreta rukama. Na satu Hrvatskoga jezika učenici su izgovarali 100 riječi vezane uz školu koje mogu zapisati slovima koja su učili te su tim riječima ispisali ukupno 100 rečenica. Na satu Matematike učenici su bili podijeljeni u 4 skupine i svaka skupina je rješavala 100 zadataka. Za vrijeme produženog boravka, učenici su naučili kako se riječ “sto” piše na različitim jezicima te su u paru pisali riječi i ukrašavali ih flomasterima u toplim i hladnim bojama. Također, svaki je učenik na papir napisao što može napraviti 100 puta.

1.c i učiteljica Lara Branilović

Učenici 1. b 100. dan škole obilježili su rješavajući 100 matematičkih zadataka. Udružili su snage te riješili i provjerili 100 zadataka zbrajanja i oduzimanja koji su ih dočekali na ploči.

2.b i učiteljica Iva Palčić Strčić

100. dan u školi učenici su obilježili kroz različite zanimljive aktivnosti. Na satu Hrvatskog jezika zapisali su i nacrtali riječi koje u sebi sadrže riječ STO te odigrali memory igru u kojoj su povezivali sličicu i riječ koja sadrži riječ STO. Također, posjetili su školsku knjižnicu gdje im je knjižničarka Mateja Pavliško pripremila uzbudljivu potragu za knjigama s 10 zadataka. Učenici su u parovima pronalazili i zapisivali naslove knjiga. Tako su, na primjer, trebali pronaći 10 knjiga na stranom jeziku, 10 knjiga s bijelim koricama ili 10 knjiga o životinjama. Svi parovi zapisali su više od 100 naslova knjiga. Na satu Matematike učenici su odigrali Matematički bingo rješavajući 100 zadataka zbrajanja i oduzimanja do 100 te množenja s 2 i 3. Okušali su se i u procjeni koliko bi narasla razina vode u čaši kada bi se u čašu nakapalo 100 kapi vode. Shvatili su da je 100 kapi vode puno manje nego što su procijenili. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture odigrali su igru “Tko će prije do 100” izvodeći opće pripremne vježbe u kojima su svaku vježbu izveli 10 puta. Za svoj trud i učenje učenici su dobili razrednu diplomu.

4.a i učiteljica Sandra Štambuk

Na satu Matematike učenici su rješavali matematičke zadatke. Trebali su riješiti što više zadataka u 100 sekundi, a igru su odigrali nekoliko puta. Na satu Hrvatskog jezika učenici su čitali različite tekstove vezane za primorsku Hrvatsku. Iz pročitanih tekstova izdvajali su opće i vlastite imenice, imenice u muškom, ženskom i srednjem rodu, opisne i posvojne pridjeve te glagole u sadašnjem, budućem i prošlom vremenu, od svega po sto riječi. Učenici su dobili priznanja za trud i rad u prvih sto dana škole.

4.b i učiteljica Iva Pokas

Učenici 4.b 100. dan u školi obilježili su kroz suradničko učenje i izradu plakata. Ponovili su vrste riječi i 100 različitih riječi oblikovali u umnu kartu vrsta riječi.


SVJETSKI DAN VODA, 22. OŽUJKA

Svjetski dan voda obilježava se svake godine 22. ožujka i usmjeren je na to da ukaže kolika je važnost vode. Osim toga, ovaj dan usmjeren je i na podizanje svijesti o očuvanju i razvoju vodnih resursa.

Ideja za ovaj međunarodni dan nastala je 22. prosinca 1992. godine u Rio de Janeiru na prijedlog UN-ove konferencije o okolišu i razvoju. Prvi Svjetski dan voda obilježen je 1993. godine.

Danas je važno promisliti na koje načine, vlastitom uporabom vode, možemo doprinijeti rješavanju globalne krize s vodom, smanjenju onečišćenja voda, te pridonijeti smanjenju klimatskih promjena.

Svi učenici naše škole uključili su se u pisanje asocijacija na riječ voda te na taj način poslali poruku koliko nam je svaka kapljica vode važna.


DAN OČEVA

„Najbogatiji je onaj muškarac čija djeca mu lete u zagrljaj kad ima prazne ruke.“                                                                       

nepoznati autor

Dan očeva kod nas se obilježava 19. ožujka, na dan svetog Josipa koji je uza sve ostalo i zaštitnik očeva. Najstariji zapis koji govori o ocu i Danu očeva je pismo dječaka Elmesa iz starog Babilona koji je upravo svom ocu prije više od 4000 godina zaželio dobro zdravlje i dug život. Obilježavajući ovaj dan, želi se podsjetiti na važnu ulogu očeva u odgoju djece, a samim time i odati im se počast. Njihov dan obilježili smo kroz razne aktivnosti unutar razrednih odjela.


5. a i 7.a – MEĐUNARODNI DAN SREĆE

Ususret Međunarodnom danu sreće koji se obilježava 20. ožujka, učenici 5.a i 7.a razreda razmišljali su o pojmu sreće. Uvučeni u simboliku sreće, lirskim jezikom koristeći pjesničke slike pokušali su definirati sreću.

Svaka od rečenica uvući će Vas u drugi svijet, dati krila za hod po zemlji te oči za slušanje ljepote. Uđite u svijet naših učenika u kojem je sreća let leptira, mračni oblak ili zimski bal. Uživajte.

5.a

Sreća je kada po tebi suha kiše lije// sreća je pukotina koja ima lijep kraj. (Matej)
Sreća je latica koja plovi po zlatnom moru.
(Roko)
Sreća je odraz maminog lica u očima djeteta.
(Tia)
Sreća je ples cvijeta i suše na zimskom balu.
(Dora)
Sreća je suncokret koji traži odraz u kišnim kapima.
(Iva L.)
Sreća je zvuk hodanja po kamenu.
(Marko)
Sreća je uspon leptira burnim  nebom.
(Tena)
Sreća je nježni oblak koji se igra s tučom.
(Marita)
Sreća je orao koji leti nad mračnim oblacima.
(Andrija)
Sreća je kamen s pukotinom  iz koje teče med.
(Filip)


OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA ŽENA

Učenici i učitelji su jučer 8.ožujka 2021. godine obilježili Međunarodni dan žena koji se obilježava svake godine diljem svijeta. Ovaj Dan predstavlja povijesnu borbu žena za ravnopravnost. Time su žene izborile svoje pravo na obrazovanje, pravo glasa, pravo na obnašanje svih funkcija u društvu, pravo na odabir majčinstva te sva temeljna prava osigurana zakonima.

Kao zanimljivost važno je naglasiti kako je Dan žena prvi puta zabilježen 1909. godine u SAD-u Deklaracijom koju je donijela Socijalistička partija Amerike. Među brojnim drugim važnim povijesnim događajima, ovim Danom obilježava se i požar u tvornici Triangle Shirtwaist u New Yorku 1911. godine, u kojem je poginulo preko 140 žena.

Mnoge zemlje diljem svijeta ovaj Dan slave kao službeni praznik.

 


DAN RUŽIČASTIH MAJICA

Učenici, učitelji i djelatnici OŠ Središće posljednje su srijede u veljači obilježili Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja poznatiji i kao Dan ružičastih majica pod sloganom  Plesom i pjesmom protiv vršnjačkog nasilja.

Zašto obilježavamo Dan ružičastih majica saznajte u nastavku. Priča je to o jednom „posebnom“ i hrabrom dječaku koji je nosio majicu upravo ružičaste boje.

Sve je krenulo još 2007. godine u Novoj Škotskoj i to upravo od jedne ružičaste majice. Učenik 9. razreda male škole Central Kings Rural High School prvog je dana nastave odlučio, u znak suosjećanja s bolesnom majkom, odjenuti ružičastu majicu vjerojatno ni ne sluteći što ga očekuje po dolasku u školu. Nije dugo trebalo da postane glavna meta nasilnika. Vršnjaci su ga počeli verbalno vrijeđati, govoriti mu da je feminiziran i da samo djevojčice nose majicu ružičaste boje. Isti ti dječaci zaprijetili su mu i fizičkim nasiljem. Sve to slušala su dvojica starijih učenika. Mladići su isti taj dan kupili 50 ružičastih majica. Svim učenicima koje su poznavali poslali su poruku u kojoj ih pozivaju da u srijedu u školu dođu odjeveni u ružičaste majice. Kada je to ugledao učenik, kojeg su dan prije zbog majice iste boje zlostavljali, oduševljenje na njegovom licu nije se moglo sakriti.

Ovim se putem od srca zahvaljujemo studiju Arena te Albini Grčić i njezinom timu što su nam omogućili da u ovim specifični vremenima plesom i pjesmom pošaljemo u svijet jednu od najvažnijih poruka sadašnjice, a to je borba protiv vršnjačkog nasilja.

Autor teksta: Tjaša Juraković

Video spot: studio Arena


OBILJEŽAVANJE DANA MAŠKARA

U utorak 16. veljače su u školu došli svatovi, princeze, policajci, bubamare, nindže, vitezovi, vještice, superheroji, zvončari i drugi zanimljivi likovi. Svi su s veseljem dočekali današnji dan kako bi obilježili Dan maškara, a posebno smo se veselili zasladiti masnim i slasnim krafnama. Hodnicima su odzvanjali zvuci pjesme, plesa i smijeha. Učenici su ovaj poseban dan proslavili u svojim učionicama gdje su pjevali, plesali, glumili, recitirali i predstavili svoju masku. Povodom toga dana, učenici su saznali i nekoliko zanimljivosti, zašto se maskiramo i kako su se ljudi maskirali nekada i kako se maskiramo danas.

U videu možete pogledati kako su učenici i učitelji obilježili Dan maškara.


VALENTINOVO

Kako bi obilježili Valentinovo, učenici Osnovne škole Središće sa svojim su učiteljicama i profesoricama hrvatskog jezika pripremili radijsku emisiju koju smo svi zajedno slušali u petak, 12. veljače 2020. godine. Voditeljica emisije Mia iz 3. b imala je puno gostiju s kojima je razgovarala o ljubavi i danu zaljubljenih. Učenici su recitirali ljubavnu poeziju, čitali šaljive tekstove o prvim simpatijama, podijelili su s nama svoja razmišljanja o ljubavi. Imali smo prilike čuti kako dramski tekst Julio i Romea književnice Silvije Šesto zvuči kao radio-drama koju su pripremili učenici šestog razreda. Posebno lijepo bilo je slušati kako naši učenici govore prekrasne ljubavne stihove na francuskom, talijanskom i njemačkom jeziku.
Osim što smo obilježili Valentinovo, ovom radijskom emisijom obilježili smo i Svjetski dan radija, najstarijeg elektroničkog medija, koji je bio 13. veljače.
Ideja: Tjaša Juraković
Emisiju pripremile: Ivana Trucek i Karolina Bošnjak
Snimanje i montaža: Iva Palčić Strčić
Sudjelovali učenici od petog do osmog razreda te učenici 2. b, 4. a i 4. b razreda.
Animacije izradili: učenici 7. a i 7. b razreda

Mentor: Kristina Kovačić


 
DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2021 – dokumentarni film OŠ Središće
Stručna suradnica pedagoginja je, u sklopu sata razrednika i u suradnji s razrednicima i učenicima, realizirala preventivni program Prevencija elektroničkog nasilja povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta.
Dobro je podsjetiti se kako trenutno živimo u suvremenom svijetu koji više ni ne možemo zamisliti bez suvremene tehnologije i digitalnih alata. Cilj preventivnog programa bio je prevenirati neprihvatljiva ponašanja učenika na društvenim mrežama i internetskim stranicama koje mladi sve češće koriste i pretražuju. Drugim riječima, učenike smo potaknuli na razgovor, analizu i kritičko promišljanje o elektroničkom nasilju, podsjetili ih na posljedice
do kojih može doći kod žrtava elektroničkog nasilja, odnosno cyberbullyinga. Učenicima je na radionici naglašeno kome se trebaju obratiti ukoliko nazoče neprimjerenom ponašanju putem društvenih mreža ili su se sami našli u ulozi žrtve elektroničkog nasilja.
S obzirom na to da je to tema koja je učenicima vrlo bliska i poznata, učenici su bili motivirani i aktivno su sudjelovali u svim aktivnostima radionice. Nadalje, navodili su primjere iz svakodnevnog života koje su stavili u odnos sa svakodnevnim situacijama, ali i vlastitim iskustvom.
Na kraju radionice, s učenicima smo zaključili kako moramo biti jako oprezni u virtualnom svijetu, ali i kako internet donosi puno zanimljivosti, novih znanja, poznanstva, prijateljstva…
Učenici, učitelji, stručna suradnica pedagoginja i ravnateljica škole povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta uputili su vam nekoliko riječi, savjeta i promišljanja koje možete čuti u dokumentarnom filmu.
 
 
Pedagoginja
 


MEĐUNARODNI DAN ZAŠTITE MOČVARA – 2. veljače

Učenici 2.b razreda obilježili su Međunarodni dan zaštite močvara s učiteljicom u produženom boravku, u sklopu eTwinning projekta Škola je škola, a boravak je baš fora.

Pogledali su zanimljivu prezentaciju o močvarama, močvarnim područjima te biljnom i životinjskom svijetu oko močvara. Pogledali su i video uratke i upoznali puno novih životinjskih, ali i biljnih vrsta. Poigrali su se Google kartom uz pomoć koje su virtualno putovali od jedne močvara do druge, kroz Hrvatsku pa sve do Južne Amerike i Afrike. Razgovarali su o važnosti močvara i o njihovom očuvanju te o tome što bi se dogodilo kad bi močvare nestale. Učenici su predložili nekoliko načina kako bi se mogao zaštiti biljni i životinjski svijet močvara u Hrvatskoj.

Ono što su naučili pokazali su grupnim radom i izradom plakata. Svaka grupa imala je različit zadatak, a uspješno završavanje plakata ovisilo je o suradnji učenika unutar grupa, kao i o međusobnoj suradnji grupa.

Učenici su se dobro zabavili i puno naučili, a rezultat suradnje i učenja pogledajte u nastavku.


OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA SJEĆANJA NA ŽRTVE HOLOKAUSTA I SPREČAVANJE ZLOČINA PROTIV ČOVJEČNOSTI

„Dogodilo se jednom. Nije se smjelo dogoditi, ali dogodilo se. Ne smije se ponovo dogoditi, a moglo bi se. “
 Goran Persson.
 (jedan od tvoraca Deklaracije iz Stockolma Međunarodnog foruma o Holokaustu, 2020.)

Dana 27.siječnja 1945. Crvena armija je oslobodila je oko 7500 zatvorenika koje su iza sebe ostavili nacisti iz najvećeg nacističkog koncentracijskog logora Auschwitz u Oświęcimu u Poljskoj. Od 2005. godine taj se dan u većini europskih država obilježava kao Dan sjećanja na holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti.

Poučavanje holokausta  pomaže učenicima razvijati znanja o holokaustu, osiguravajući točnost u razumijevanju i znanju pojedinca te podižući svijest o mogućim posljedicama antisemitizma. Cilj nam je poticati kritičko mišljenje, osobni razvoj i identitet učenika kao i toleranciju. Razvijanjem društvene svijesti i pripadnosti usmjeravamo naše učenike da postanu aktivni građani u društvu.

U našoj školi učenici od 5. do 8. razreda obilježavali su sjećanje na žrtve holokausta različitim aktivnostima na nastavi Povijesti te Hrvatskog i Njemačkog jezika, ali i na izvannastavnoj aktivnosti Škola demokracije.

Ovo su samo neke od aktivnosti:

Učenici 5.a razreda na Hrvatskom jeziku su gledali prigodni video te razmjenjivali svoje dojmove i razmišljanja.
Učenici 7. a. i b razreda upućeni su u društveno – povijesni kontekst vremena kad se odvijao holokaust te su svoje dojmove saželi u haiku pjesme u kojima su pokazali visoku razinu suosjećajnosti i emotivne inteligencije.

Učenici 5. b na hrvatskom jeziku su čitali ulomak „Željela sam živjeti poput leptira“, iz dnevnika djevojčice Hane te su iznosili svoja mišljenja o tome kako su djevojčici uskraćena neka prava i pokušali smo zamisliti i razumjeti kako je bilo živjeti.

Učenici 6. razreda su na satu Njemačkog jezika kroz prigodne aktivnosti, slike i videozapise, upoznali su se pobliže s pojmom holokausta te parolama koje su obilježile taj period . Prisjetili su se tko su bile Anne Frank i Lea Deutsch. U igri riječima, zabilježili su asocijacije na temu te angažirano potražili i zapisali sve pojmove koji su sušta suprotnost zlu koje se desilo.

Učenici 8. a  na Hrvatskom jeziku su čitali svjedočanstva djece i mladih koji su bili u logoru i što se s njima kasnije dogodilo, te su ranije obrađivali ulomak iz Dnevnika Ane Frank. Napisali su joj pismo. Ovo su neki radovi.

Draga Ana,
znam da ti je bilo teško u jednom periodu života, znam sve što ti se događalo, ali znam i kako si u svakom teškom trenutku odlučila biti jaka i ne odustati. Ne moraš biti tužna jer nemaš prijatelja jer mi smo s tobom. Ne vidiš nas niti čuješ, ali možeš nas osjetiti. Kada sam čitala tvoj dnevnik, osjećala sam se kao da sam s tobom u tom trenutku. Osjetila sam kakav je tvoj život bio. Da sam barem tada mogla biti s tobom da te zagrlim i utješim. Čitajući tvoj dnevnik, vidjela sam kako ti nije bilo nimalo lako, ali kako ti je tvoj dnevnik pomogao. Nisi bila tužna jer si se mogla nekome povjeriti, svojoj prijateljici Kitty. U nju si zapisivala sve događaje i razmišljanja.
Ana, kad bih bila s tobom, poslušala bih te, čula bih sve što govoriš i čvrsto bih te zagrlila.
Znaj da uvijek moraš biti jaka i ne odustati jer možda se čudo dogodi ako ne u tvom vremenu onda barem u ovom u kojem ja živim.
Mei Stefanović, 8. a
 Draga Ana,
da barem možeš pročitati ovo moje pismo. Želim ti reći da sam zadivljen tvojom hrabrošću i borbenošću. Tvoj otac bi bio ponosan. U to malo svojih godina, izdržala si toliko toga da stane u nečija dva života.
 Petar Matagić, 8. a
 Draga Ana,
prije dva dana sam s roditeljima bila kod prijatelja. S kćeri naših prijatelja otišla sam na tavan gdje smo pronašle tvoj dnevnik. Od tada ne prestajem misliti na tvoj dnevnik. Ja imam 14 godina. Idem u školu. Nemam puno prijatelja, ali ipak sam sretna. Ne mogu razumjeti ljude koji mrze druge zbog njihove nacionalnosti, rase, vjere… Tvoj dnevnik je poprilično tužan. Dvije godine si se skrivala. Morala si živjeti u strahu. Ništa loše nisi napravila. Bila si samo djevojčica, vesela i iskrena. Mogu si zamisliti kako ti je bilo kada si provodila dane ne radeći ništa. Život kakav si ti proživljavala nitko nije zaslužio, ali ipak postoje ljudi koji žive život na sličan način. Ne nužno da su baš skriveni, ali proživljavaju stvari kakve si ti proživjela, a možda ipak i nešto gore od toga.
Draga Ana, ti si jako hrabra djevojčica koja je možda nekoga potaknula da kaže svoj problem i možda se tako nešto riješi. Sva djeca ovog svijeta zaslužuje boje i svjetlo.
Ana Abramović, 8. a

Učenici 8. a razreda na nastavi Povijesti su obilježili na način što se podrobnije govorilo o povijesnom kontekstu, uzročno posljedičnim vezama samog holokausta.

Pogledali su svjedočanstvo g. Olega Mandića, preživjelog sudionika koncentracijskog kompleksa Auschwitz. Nakon toga zapisali su emocije koje su doživjeli slušajući potresno svjedočanstvo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Škola demokracije obilježili su Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta. Uz pomoć PPT prezentacije učenicima je objašnjeno što je holokaust. Potom su dobili popis zakona kojima je njemačka nacistička vlada sustavno ukidala sva ljudska i građanska prava Židova u Njemačkoj i okupiranim područjima. Učenici su kroz diskusiju kritički promišljali i analizirali navedeni popis rasnih zakona. U zadnjoj aktivnosti učenici su promislili o važnosti poštivanja drugih i drugačijih te su napisali svoje poruke tolerancije u Padletu.

Autorice teksta i mentorice učeničkih radova: Nera Batina, Karolina Bošnjak, Ivana Mikulić, Ivana Trucek i Tajana Beribak Gačić

UČIMO O HOLOKAUSTU ČITAJUĆI LEKTIRU

Književnost je možda najbolji način da se djeci približe teme koje su teške. Čitajući, djeca otkrivaju nove svjetove, upoznaju književne likove, suosjećaju s njima, promatraju svijet kroz njihove oči. Također, na taj način uče o stvarnim povijesnim događajima te mogu spoznati o teškim životnim situacijama koje nam opisuju književni likovi.

Holokaust je česta tema mnogih književnika diljem svijeta. U književnosti za djecu i mlade nije u tolikoj mjeri zastupljena. Ipak, postoje književna djela namijenjena upravo mlađim čitateljima koje u određenoj mjeri aktualiziraju upravo taj povijesni period.

Ovo su neka književna djela – lektire iz kojih učenici, na njima prilagođen način, mogu saznati o temi holokausta.

Jedno od najpoznatijih takvih djela zasigurno je Dnevnik Ane Frank. Priča je to o djevojčici koja je između svoje trinaeste i petnaeste godine pisala dnevnik svojoj zamišljenoj prijateljici. Iz Aninih razmišljanja koja je svakodnevno zapisivala možemo saznati što se događalo sa djecom i obiteljima koji su bili Židovi.

Dječak u prugastoj pidžami autora Johna Boynea, također, je jedna od lektira koja opisuje dirljivo prijateljstvo dvojice dječaka koji su se našli na različitim stranama ograde jednog logora. Prema knjizi, 2008. godine snimljen je  istoimeni film koji nam prikazuje holokaust kroz oči djeteta.

Kradljivica knjiga autora Markusa Zusaka knjiga je o djevojčici Liesel i njenom odrastanju u Njemačkoj 1939. godine. Knjiga govori o tome koliku moć imaju riječi i knjige te o nadi i ljepoti koje opstaju usred smrti i tuge.

Autorica teksta: Mateja Pavliško


BOŽIĆNA PRIREDBA UČENIKA OŠ SREDIŠĆE

Dragi roditelji,

s neizmjernim ponosom i zadovoljstvom objavljujemo snimku naše prve božićne priredbe.

U nadi da ćete iduće godine i vi moći nazočiti, želimo vam blagoslovljen Božić i uspješnu 2021. godinu.


HUMANITARNA AKCIJA “SREDIŠĆE SREDIŠĆU”

Poštovani roditelji, dragi učitelji i učenici,

zahvaljujemo vam na aktivnom i uspješnom sudjelovanju u humanitarnoj akciji „Središće Središću“ u kojoj smo zajedničkim snagama pomogli obiteljima u socijalnoj potrebi.
U ovom božićnom duhu još jednom smo dokazali da razumijevanjem, suosjećanjem i brigom za druge možemo mnogima uljepšati blagdane učiniti ih čarobnima.

Ravnateljica


MEĐUNARODNI DAN LJUDSKIH PRAVA

(…) I uvijek ista sirotinja uđe
U njezinu svjetlost iz mraka,
I s licem na kojem su obično brige
Prijeđe je u par koraka.(…)

Cesarićevi stihovi potaknuli su naše sedmaše na vlastito pismeno
stvaralaštvo. Zaokupljeni mišlju o teškom životu sirotinje,
nevidljivošću beskućnika te hladnoćom života bez doma pisali su svoje
stihove.
Osvijestili su pravo svakog čovjeka na toplinu doma, podršku obitelji
i slobodu izbora.
Učenici sedmih razreda danas su obilježili Međunarodni dan ljudskih prava.
Pogledajte njihove radove i shvatit ćete zašto su zamišljeni
propustili zvono za kraj školskog sata.

Ivana Trucek


ŠKOLSKI MEDENI DAN

Danas je na dan Sv. Ambrozija zaštitnika pčela i pčelara, u prvim razredima Osnovne škole Središće obilježen Školski medni dan.

Tijekom dana smo naučili nešto novo o pčelama i medu te nas je razveselio paketić s medom hrvatskih pčelinjaka i slikovnica edukativnog karaktera o pčelarstvu „Pčelica Jelica i medo Edo“.

U 1. a razredu smo dogovorili da ćemo med probati kod kuće, no neki nisu mogli odoljeti da malo ne umoče prstić. Naučili smo puno toga o pčelama; tko su matice, radilice i trutovi, slušali smo zvuk pčela, čitali zanimljivosti o pčelama i pogledali crtani film. Ovo je bio sladak i zanimljiv sat.

Učenici 1.b razreda su obilježili Školski medni dan tako što su naučili kako nastaje med, koliko je on zdrav i još mnogo zanimljivosti o pčelama. A kako dolazi hladnije vrijeme i sve više pijemo vrući čaj s ukusnim i hranjivim medom, učenici su pastelama naslikali  svoje neobične šalice čaja u toplim i hladnim bojama.

U 1. c razredu smo ispričali priču o pčelama i njihovom životu te istražili zanimljivosti o pčelama radilicama, maticama i trutovima. Zatim smo na Matematici učili oduzimati s pčelicama koje odlaze iz košnice i nakon toga odigrali igru “Medena potjera”, a na Glazbenom smo otpjevali pjesmu o Bumbarima i pčelama.

Bilo nam je veselo, poučno i slatko te smo još više zavoljeli pčelice i med.


OBILJEŽAVANJE SVETOG NIKOLE

Tko nam je to bio u školi?

Tijekom cijelog tjedna učenici nižih razreda marljivo su crtali, pisali pisma, izrađivali čizmice i slikali prekrasne likovne radove.

U holu naše škole pripremili smo čizmice u koje su svi mogli staviti svoja pisamca i crteže za svetog Nikolu. I onda smo nestrpljivo čekali, a ujutro se dogodilo nešto jako neobično. Učenike je dočekao mali poklončić koji je izmamio puno osmijeha.

Sve osmijehe i sreću pospremili smo na fotografije kako bismo ih mogli podijeliti s vama.

Sveti Nikola


MEĐUNARODNI DAN DJETETA – 20. studenog

Učenici i učitelji OŠ Središće danas su obilježili Međunarodni dan djeteta.

To je dan kojima je svima nama od iznimne važnosti, dan koji nas vraća u svijet mašte, zabave, smijeha, igre i bajki o vitezovima i princezama. Naši učenici danas su se prisjetili svojih prava i dužnosti koje svi moramo poštivati.  To nam naglašava i  Konvencija o pravima djeteta koju možete pročitati OVDJE.

Svakog učenika je u holu škole dočekala poruka ohrabrenja povodom njegovog dana.

Kako smo obilježili najrazigraniji dan u godini, pogledajte u videu.

Nakon što ste pročitali Konvenciju o pravima djeteta i pogledali video, možete zaigrati i online igru Čovječe ispravi se koju je osmislio UNICEF.


OBILJEŽAVANJE DANA SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA I DANA SJEĆANJA NA ŽRTVU VUKOVARA I ŠKABRNJE

Učenici OŠ Središće danas su obilježili Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.
 
S obzirom na epidemiološku situaciji, prilagodili smo način obilježavanja Dana sjećanja na žrtve domovinskog rata i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Predstavnici razreda zapalili su svijeću i na taj način odali počast, ali i iskazali zahvalnost svim žrtvama Domovinskog rata. Učenici 6., 7. i 8. razreda u predvorju škole čitali su pjesme i tekstove i naveli nas na razmišljanje o povijesnoj baštini, vrijednosti slobode i osjećaju  zahvalnosti.
Također, učenici su sa svojim učiteljicama i predmetnim učiteljima obilježili ovaj dan kreativno se izražavajući kroz literarno i likovno stvaralaštvo.
Ponizno, ali svečano i ponosno rekli smo: hvala!
Zahvaljujemo se svim učenicima, roditeljima i djelatnicima škole koji su sudjelovali u obilježavanju, za nas, tako velikog dana.
 

SVJETSKI DAN ŠTEDNJE

Svjetski dan štednje, koji se svake godine obilježava 31. listopada, obilježili su i učenici produženog boravka 2.b razrednog odjela.

Obilježavanje dana učenici su započeli čitanjem priče o štednji (Priča o lavu Štedislavu) te su o načinima štednje te vlastitim navikama štednje razgovarali s učiteljicom. Zatim su izrađivali svoje štedne kasice od glinamola. Nakon što su se kasice osušile, bojali su ih bojom temperom po želji. Učenicima se zadatak jako svidio i svi su se zabavili!


EUROPSKI TJEDAN PROGRAMIRANJA NA SATOVIMA INFORMATIKE

Učenici OŠ Središće sudjelovali su u projektu #CodeWeek 2020 EU, Europskom tjednu programiranja.

Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa kojom se promiče kreativnost, rješavanje problema i suradnja kroz programiranje i ostale tehnološke aktivnosti. Ideja je učiniti programiranje dostupnim, pokazati mladima i starijima kako programiranjem realizirati ideje, razvijati vještine i okupiti motivirane osobe kako bi učile.

I naši učenici su sudjelovali u obilježavanju tjedna programiranja kroz radionice koje su se provodile na nastavi informatike. Učenici su šifrirali poruke, programirali su bez računala. Najzanimljivije im je bilo programiranje Angry Birds te programiranje u programskom jeziku Scratch. Za aktivno sudjelovanje u projektu  škola je dobila ceritfikat.


SVJETSKI DAN JABUKA I MEĐUNARODNI DAN KUHARA – 20. listopada

20. listopada u školi su obilježena dva vrlo važna datuma. Dan jabuka koje su iznimno zdrave, i Dan kuhara tj. naših vrijednih kuharica koje se uvijek brinu oko naše zdrave prehrane.

Učenici razredne nastave Dan jabuka obilježili su nizom zanimljivih aktivnosti u kojima su ponovili zašto je svima poznata poslovica Jedna jabuka na dan tjera doktora van. Čitali smo priče i pjesme o jabukama, razgovarali o vrstama jabuka i razgovarali o tome koje sve prehrambene proizvode možemo proizvesti iz jabuka. Učenici 1.a i 2.b u produženom boravku su izradili svoje 3D jabuke.

Učenici 2.a pisali su pjesme o jabukama.

Učenici 2.b i 4.a povezali su Dan jabuka i Europski tjedan kodiranja te su, u sklopu eTwinning projekta Sigurnim korakom u školu 2, naučili kodirati binarnim brojevima.

Učenici 3.b u produženom boravku su s učiteljicom imali kreativnu likovnu radionicu na kojoj su uz pomoć glinamola izradili svoje jabuke.

Na kraju dana učenici produženog boravka razveselili su tete kuharice prekrasnim crtežima i zahvalili im na ukusnoj i zdravoj hrani koju im svakodnevno pripremaju.


MJESEC HRVATSKE KNJIGE

20. i 21. listopada učenici 6.a, u sklopu Likovne grupe, obilježili su Mjesec hrvatske knjige.

Učenici su s učiteljicom Likovne kulture i knjižničarkom uživali u dvosatnoj radionici. Upoznali su se s značajnim hrvatskim piscima, pronašli njihova djela na policama školske knjižnice te istražili izgled i sadržaj tih knjiga. Na kraju su izradili vlastite straničnike koji su predstavljali nekog od hrvatskih pisaca. Pozivamo sve učenike i roditelje da posjete školsku i gradske knjižnice, odaberu hrvatskog pisca i na taj način obilježe Mjesec hrvatske knjige  od 15. listopada do 15. studenog.

Više o Mjesecu hrvatske knjige pročitajte na POVEZNICI.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


DAN KRAVATE

Danas, 19. listopada, učenici, učitelji, pedagoginja, ravnateljica i ostali djelatnici škole obilježili su Dan kravate koji se obilježava 18. listopada.

Zašto je kravata upravo za nas Hrvate važna? Kravata je svoju dugogodišnju povijest započela kao rubac oko vrata hrvatskih vojnika. Danas je najrasprostranjeniji modni detalj u svijetu, kako kod muškaraca tako i kod žena.

Zahvaljujemo svim učenicima i djelatnicima koji su bili jako elegantni sa svojim kravatama i rupcima. Neki učenici su danas naučili i pravilno vezati kravate. Bravo!

Kako je to izgledalo, pogledajte u videu.


SVJETSKI DAN HRANE

Učenici OŠ Središće su 16. listopada obilježili Svjetski dan hrane koji se u svijetu obilježava već 75 godina.

14. i 15. listopada, u sklopu školske zadruge Škrinjica, naši vrijedni učenici od prvog do četvrtog razreda pripremili su i ispekli kolačiće i kiflice. U tome su im pomogle učiteljice i kuharice. Naši najmlađi učenici pokazali su veliko znanje pri miješenju tijesta te spretnost pri oblikovanju kolačića. Uz poznatu pjesmu ništa nije bilo teško. Jer kad se male ruke slože, sve se može, sve se može!

Hvala našim roditeljima koji su ustupili svoje kalupe, modlice i valjke za tijesta.

16. listopada Svjetski dan hrane obilježili smo kratkim programom. Učenici osmog razreda pripremili su prezentaciju u kojoj su željeli osvijestiti važnost hrane, sve učestaliji problem nedostatka hrane u svijetu i sprječavanje širenja gladi. Osmaši su, također, istaknuli kako svaki dan i u našoj školi trebamo biti zahvalni za pripremljenu hranu. Na kraju programa svi smo kušali kiflice i kolačiće koje su pripremili učenici od prvog do četvrtog razreda sa svojim učiteljicama, a kojima se ovim putem zahvaljujemo na trudu. Bilo je jako veselo!

Jedno veliko hvala i našim vrijednim kuharicama koje su nas srdačno dočekale, otvorile nam vrata kuhinje i koje se svakodnevno brinu da se zdravo hranimo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


SVJETSKI DAN RAZGLEDNICE

Učenici od 1. do 4. razreda sudjelovali su u međunarodnom projektu obilježavanja Svjetskog dana razglednice koji se obilježava 1. listopada.

Projekt je osmislila organizacija Postcrossing, a u Hrvatskog učenike osnovnih škola u projekt je uključila Hrvatska pošta. Prva razglednica poslana ne prije 150 godina! Cilj projekta je naučiti djecu kako pravilno napisati razglednicu, adresirati ju, kupiti i zalijepiti poštansku marku te poslati razglednicu.

Učenici su sa svojim učiteljicama pogledali edukativni video koji nam je pripremio Marko Markica, a poslala Hrvatska pošta. Osim edukativnog videa, Hrvatska pošta poslala je za svakog učenika razglednicu s Markom Markicom na naslovnici. Opisali smo kako izgleda Marko Markica razglednica, razgovarali smo o tome čemu razglednice služe, kako izgledaju, kako se adresiraju te kome ih možemo slati. 1. b odlučio je svoje razglednice poslati članovima obitelji. 1.a, 1.c, 2.a, 2.b, 3.a, 3.b, 4.a i 4.b razglednice su slali prijatelju iz škole. Prvo smo izvlačili imena, a zatim razglednicu slali prijatelju čije smo ime izvukli.

Učenici od 2. do 4. razreda razglednice su adresirali i pisali samostalno. Učenicima 1. razreda učiteljice su napisale adrese, a razglednicu su ukrasili svojim imenom i crtežom. Na kraju smo zamolili našeg domara da na jedan dan preuzme odgovornu ulogu poštara i donese nam razglednice. Koliko su učenici uživali pogledajte u nastavku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


SVJETSKI DAN PRANJA RUKU

Danas, 15. listopada 2020. godine, učenici OŠ Središće su sa svojim razrednicima i učiteljima obilježili Svjetski dan pranja ruku.

Cilj naših aktivnosti bio je promovirati pranje ruku tekućom vodom i sapunom kako bi se smanjilo širenje bakterija, virusa i bolesti kod djece i odraslih. Učenike smo kroz dodatne edukativne materijale podsjetili i educirali zašto je važno redovito prati ruke, kako ruke prenose zarazu, što sve uzrokuje neredovito pranje ruku te kako pravilno oprati ruke.

Kako bismo to učenicima zorno predočili proveli smo sljedeću aktivnost. Svi učenici na ruke su stavili jednokratne rukavice, istisnuli malo crne tempere te protrljali ruke, odnosno demonstrirali uobičajeno, svakodnevno pranje ruku. Dijelovi rukavica koji su bili obojani crnom temperom ukazivali su na čisti dio dlana, dok je bijeli dio rukavice ukazivao na one dijelove dlana koje nismo očistili. Nakon aktivnosti, razgovarali smo o simbolici tempere te došli do zaključka da je pranje ruku zaista izrazito važno za naše opće zdravlje.


MEĐUNARODNI DAN GLAZBE

Danas, 1. listopada 2020. godine, učenici i djelatnici OŠ Središće na osunčanom školskom igralištu obilježili su Međunarodni dan glazbe.

Svjetska glazbena zajednica od 1975. godine slavi Međunarodni dan glazbe (International Music Day), čije je obilježavanje potaknuo poznati violinski virtuoz i muzikolog Yehudi Menuhin. Promocija glazbe među svim pripadnicima zajednice, širenje UNESCO-ova ideala mira i prijateljstva među narodima, razmjena iskustava i međusobno poštovanje te promocija programske politike International Music Councila i njegovih suradnika, samo su neki od ciljeva pokretanja Međunarodnog dana glazbe.

Želimo se zahvaliti prvoj violini i današnjoj gošći Renati Novoselec.  Renata Novoselec osmislila je projekt Violinmusic4all, čijom metodom gluhe osobe mogu naučiti svirati violinu. Ona kaže: “Glazba je univerzalna i pripada svima. Život u tišini nepravedno potiskuje razne emocije kod osoba koje glazbu ne mogu čuti.”

Uz našu gošću nastupio je i naš učitelj Glazbene kulture Tomislav Brebrić. Svirali su u duetu, od klasičnih skladbe do rocka.

Kako bismo vam dočarali predivne glazbene trenutke, pozivamo vas da pogledate video zapis današnjeg obilježavanja Dana glazbe.


EUROPSKI DAN JEZIKA – zahvala 5.b i razrednice

Naš ovogodišnji moto za obilježavanje Međunarodnog dana europskih jezika bila je jedna izreka: Learn new language and get new soul. Mi smo to ovako objasnili: jezici su vrata u novi svijet, a riječi su bogatstvo. Zato je važno učiti riječi, bile one male ili velike.

Kako bi obilježili ovaj dan 5. b i razrednica izabrali su jednu malu, ali važnu riječ. Našoj veseloj ravnateljici, uvijek nasmijanoj pedagoginji, profesorima i profesoricama, učiteljicama i svima koji se brinu da nam bude lijepo u školi, na svim smo europskim jezicima rekli jedno veliko HVALA.

Autor objave: Karolina Bošnjak


OBILJEŽAVANJE DANA HRVATSKE POLICIJE

U utorak, 29. rujna 2020. godine učenici OŠ Središće obilježili su Dan hrvatske policije i Dan sv. Mihovila.

Tom prilikom uputili smo čestitke, motivirajuće poruke i zahvalili im što svakodnevno brinu za našu i vašu sigurnost.

Ovim putem svim učenicima i djelatnicima OŠ Središće prosljeđujemo odgovor policijske postaje.

Dragi naši,

Hvala Vam na čestitkama…mi smo uvijek tu za Vas, zbog Vas i svih nas. Želimo Vam puno zdravlja. Šaljemo velike i iskrene pozdrave svim djelatnicima škole, a posebno se zahvaljujemo i pozdravljamo Vaše učenike koji su budućnost svih nas te vjerujem da će svojim radom i znanjem doprinijeti da živimo u ljepšem i boljem svijetu.

L.P.

Plakat izradili: učenici 2. b s učiteljicom iz produženog boravka Sandrom Eđut
 

HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN – 10. rujna

Učenici produženog boravka 1.a obilježili su Hrvatski olimpijski dan raznim sportskim igrama.
 
Vrtiti kolut nije lako,
ali uz vježbu to može svatko.
Razne poligone treba prijeći
i do cilja doseći.
Vijaču izbjeći
i “hop” kad skočiš reći.
Preko crte odskočiti
i u pijesak doskočiti.
Umorni nismo bili
i dobro smo se zabavili.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Učenici 2.b razgovarali su o Olimpijskim igrama i geslima Brže, više, jače te Važno je sudjelovati, ne pobijediti. Opisali smo olimpijsku zastavu i nabrojali neke od olimpijskih sportova. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture natjecali su se, u parovima, u trčanju na 60 metara. Svi su bili jako brzi, čak i učiteljica (koja se nakon utrke tješila geslom Važno je sudjelovati, ne pobijediti…).
 
 

Kulturne i javne djelatnosti – nastavna godina 2019./2020.

Dan planeta Zemlje

Dragi učenici,

kao i mnoge druge kulturne i javne djelatnosti, tako i danas obilježavamo Dan planeta Zemlje, drugim riječima Dom svih nas. U Hrvatskoj se Dan planeta Zemlje organizirano obilježava od 1990. godine. Na taj dan poželjno je da zajedno stavimo naglasak na održivi razvoj, odnosno na očuvanje našeg planeta kako bi se i buduće generacije divile prirodi, rijekama, morima, oceanima, velikim gradovima, ali i čistom zraku i okolišu.
Povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje, učiteljica Prirode, Katarina Rotim, pripremila vam je poticajnu i vrlo poučnu prezentaciju (pogledajte prilog). Prezentaciju u obliku video zapisa možete pogledati na školskoj YouTube stranici.

Uživajte.

OBILJEŽAVANJE SVJETSKOG DANA OSOBA SA SINDROMOM DOWN

 Učenici OŠ Središće su u subotu, 21. ožujka 2020. godine sa svojom obitelji i prijateljima obilježili Svjetski dan osoba sa sindromom Down. Ovim putem se svima zahvaljujemo jer jednaka prava, međusobno uvažavanje, poštivanje i empatija su od iznimne važnosti.Jedan veliki bravo za sve naše učenike kao i njihove obitelji koji su šarenim čarapicama dali podršku borbi osoba sa sindromom Down.

U prilogu prilažem link na kojem možete pogledati kratki video naših učenika i šarenih čarapica OŠ Središće.

Pogledajte kratak filmić s fotografijama koje su učenici poslali u svoje online učionice: Link za video
 

 

OBILJEŽVANJE MEĐUNARODNOG DANA ŠALE ILI LUDOSTI

Vjerojatno se bar jednom netko s vama našalio na 1. travanj, kada se u svijetu obilježava Međunarodni dan šale ili Dan ludosti. Zbijanje prvotravanjskih šala ima dugu tradiciju i seže daleko u povijest, ali njegovo točno porijeklo nije nam poznato. Kako bismo u ove dane unijeli malo dodatne živahnosti, dobrog raspoloženja, a time i veselja i smijeha, učenici OŠ Središće svojim šalama, vicevima i pošalicama obilježili su Dan smijeha ili ludosti.

Uživajte u filmiću!

 

 

OBILJEŽAVANJE DANA PLANETA ZEMLJE

Kao i mnoge druge kulturne i javne djelatnosti, tako smo obilježili i Dan planeta Zemlje, drugim riječima Dom svih nas. U Hrvatskoj se Dan planeta Zemlje organizirano obilježava od 1990. godine. Na taj dan poželjno je da zajedno stavimo naglasak na održivi razvoj, odnosno na očuvanje našeg planeta kako bi se i buduće generacije divile prirodi, rijekama, moru, oceanima, velikim i malim gradovima, ali i čistom zraku i okolišu.
Povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje, učiteljica iz prirode Katarina Rotim pripremila  je poticajnu i vrlo poučnu prezentaciju.

Filmić:

 

 

PORUKE OHRABRENJA UČENIKA I UČITELJA OŠ SREDIŠĆE

S obzirom da imamo nastavu na daljinu i ne možemo svi međusobno komunicirati u živo važno je da smo jedni drugima podrška te da se međusobno ohrabrimo. zajedno pogledajmo poruke ohrabrenja učenika i učitelja OŠ Središće. 

Filmić:

 

Dan ružičastih majica

Dan ružičastih majica, poznatiji kao Pink Shirt Day, održava se zadnje srijede u mjesecu veljači. Inicijativu je podržao i Hrvatski Sabor koji je 2017. godine Dan ružičastih majica proglasio Nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja.

Ideja je nastala u Kanadi u znak protesta na incident nasilja koji se dogodio u školi u Nova Scotiji. Jedan učenik je na prvi dan škole došao u ružičastoj majici te postao žrtva nasilja. Dvojica dječaka, nakon što su čuli za događaj, odlučili su stati na kraj vršnjačkom nasilju te su kupili 50 ružičastih majica i podijelili ih prijateljima u školi. Sljedeći dan veliki broje učenika u školu je došao upravo u ružičastim majicama. Time su jasno pokazali da ne podržavaju vršnjačko nasilje.

Dan ružičastih majica od 2014. godine organizira se i u Republici Hrvatskoj, a događaj je pokrenuo Centar za edukaciju i prevenciju nasilja.

Maškare

Vesele maškare zavladale su Osnovnom školom Središće. Superheroje, vile, princeze, astronaute, vampire, bubamare, gusare, policajce, ninja ratnike i mnoge druge s radošću smo primili danas u našu školu. Veselili smo se, pjevali, plesali poseban ples s balonima i pritom se odlično zabavili! Ideje za nove maske već imamo i jedva sljedeću godinu čekamo!

Međunarodni dan materinskog jezika

21. veljače smo obilježili Međunarodni dan materinskoga jezika.

Izbrisali smo ograničenja, nazive i razgovarali o važnosti materinskog jezika za identitet svakog pojedinca. Materinskim jezikom izražavamo najdublje misli i iznosimo svoje osjećaje; na materinskom jeziku mislimo i kad još ne znamo govoriti. Čuvajmo i njegujmo svoj materinski jezik, ali i poštujmo pravo svakoga da se služi svojim jezikom.